onsdag 19. mars 2014

Et våryr oliventre

Heisann!!
 
 
I dag er det like før vi blåser avsted!!
Men vi har litt sol innimellom
så jeg skal ikke klage:)
 
 
 
 
 
Jeg har en del oliventrær som overvintrer inne
i huset.
Har et på kvisten i 2. etg.
I stua stod det også et men det har jeg satt
ut. Var litt plaget med sykdom på det og
derfor fikk det en omgang med grønnsåpe. Treet er
like fint nå selv om det står ute.
Det står lunt for vind og regn. Tror de er tøffere
enn man tror:)
Så er det dette jeg har på kjøkkenet som plutselig
slapp alle bladene!
Dette er vanlig med noen års mellomrom og nå
gror det ut noen fantastisk lange
skudd på det:)
 
 
 
 
 
 
Det ble så herlig vårstemning på kjøkkenet nå!!
Ekstra fint er det med de herlige
perleblomstene også:)
 
 
 
 
 
 
Her ser dere et tydelig bilde av de gamle bladene
som er falt av.
Nå har treet gått fra å ha en rund form på toppen
til å bli et hengetre!
Noen av skuddene er blitt nesten 1 meter lange
nå og det begynner å bli en fryd for øyet:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Denne lysegrønne fargen på bladene får meg i
skikkelig vårstemning!!
 
 
 
 
 
 
Ååå dette er en deilig tid dere!!
Vet at noen av dere har fått en god del snø.
Håper den smelter snart så våren
kan overta med all sin prakt:)
 
 
Takk for alle de positive kommentarene på
kjøkkeninnlegget mitt!!
Alltid hyggelig med litt skryt etter alt slitet:)
 
God klem fra Reidunn

5 kommentarer:

  1. å så gøy
    sånt er mitt også fortiden
    er så fint å se når det klarer seg
    fin kveld til deg
    søte reidunn
    klem eli:)

    SvarSlett
  2. Skal si det ble liv i det oliventreet! jeg har et som er blitt ganske stort som overvintrer på kjøkkenet, nå står det ute, hadde ikke plass inne, håper det går greit,(har tatt det inn et par netter da det ble litt få grader)........ I morgen blir det en fin innejobbedag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder, Reidunn:)!! Her er det vårstemning inne hos deg hvertfall:) Jeg har ikke vært så inspirert i det siste til å dra hjem noen vårplanter fra butikkene, men nå må jeg ordne litt stemning i helgen:) Ha en fin kveld! Klem Ann Elin

    SvarSlett
  4. Så flott spiseplass som dere har fått :) smart med det bordet.

    Herlige våren- en dag er det regn, en dag snø også er det sol - er helt herlig de dagen sola skinner, det rene klare lyset.

    Så flott at det klarte seg det oliventreet :) Har noen svære pelliser som er for ute bruk som står i kjelleren- jeg får ta de opp snart- bare hvor skal de stå :) er store urner.

    Ønsker deg en god natt og en fin dag i morgen

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Synes det høres ut som du bobler av energi Reidunn,~ har du blitt frisk nå??Håper :)
    Oliventrær har jeg merkelig nok ikke prøvd enda,men dry kommer så snart vinterhagen er ferdig.Så da skjønner jeg hvor jeg skal henvende meg dersom jeg trenger eksperthjelp ~ det var voldsomt som det vokser det du viser bilder av :)
    Kjempefin spiseplass under ~ så stilig det blir!!!! :)
    Toveklem :)

    SvarSlett