søndag 2. mars 2014

Fastelavnssøndag

Heisann!!
 
 
I dag har dere vel fått kost dere med
herlige fastelavnsboller:)
Det har vi selv om vi tok de i går sammen
med begge døtrene!!
Denne helga har vi igrunnen bare kost oss
med god mat og rett og slett
slappet av!!
 
 
 
 
 
Jeg bruker en oppskrift som kalles
" Verdens beste boller"
I denne skal melk og smør kokes opp først.
 
 
 
 
 
 
Dette må kjøles ned igjen før resten av
ingrediensene tas i.
 
 
 
 
 
 
Bollene skal også rulles ut med en gang
og deigen må derfor ikke være
så klissete:)
 
 
 
 
 
 
De skal så heves i en time før de stekes.
Bollene blir så utrolig luftige og
fine:)
 
 
 
 
 
 
Katrine som er yngstedattera fikk lyst til å gjøre
litt forandringer i stua:)
Det mørke tunge stuebordet ble byttet ut med
et gammelt hvitmalt som var det første
bordet vi kjøpte.
Deretter fant hun ut at teppet kunne vendes og vips
så var det også mye lysere!!
Jeg ble så fornøyd og skal vise dere bilder
når vi får litt bedre vær:)
( vi har ikke sett sola enda)
 
Da ønsker jeg dere ei superfin ny uke!!
 
God klem fra Reidunn
 

9 kommentarer:

  1. Så deilige boller! Ser virkelig innbydende og godt ut. Gøy med ommøblering, ble nok fint.

    SvarSlett
  2. Å det er så deilig med slike boller, kjenner jeg har spist en for mye i dag...hi hi:) Godt at du tar deg tid til å hvile også, søte deg:) Du står på noe utrolig og resultatene like så, flinke deg!!!!Ha en fin ny uke:) Stor og varm, klem Ann Elin

    SvarSlett
  3. Åååååå, det så godt ut! Glemte nesten at jeg har spist alt for mange slike i dag :) så gøy med ommøblering! Tenker det ble bra. Vel fortjent slappe av helg til dere! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. MMMMMM så gott!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  5. nam nam!!! Så veldig gode ut!!! Hos oss ble det middag hos svigers, og ingen boller, men masse godteri vi hadde kjøpt i Sverige på lørdag!!!
    Nå savner jeg SOLA!!! Bare grått, hver dag, uke etter uke!!!

    Dere fortjente virkelig en frihelg nå!!!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  6. Det så godt ut :) vi hadde ikke boller men vafler- vi fikk så forferdelig lyst på det :)

    Ønsker deg en flott uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. Jeg elsker boller med krem - spesielt svigermors oppskrift som jeg har fått ;) Må si jeg ble så glad for kommentar fra deg, det er tøft med en inntekt, men prøver å fokusere frem i tid. Det lønner seg til slutt og DA skal jeg koose meg :-) Håper du har hatt en flott mandag. God ny uke, Reidunn :) Klem fra meg.

    SvarSlett
  8. Tenk så kjedelige vi er som ikke spiser fastelavensboller da!!!! Liker det rett og slett ikke,men skulle ønske for det er jo så koslig å lage til.Men men...vi skal vel få i oss nok søtt likevel er jeg rimelig sikker på! ;)
    Håper helgen med døtrene ble herlig,høres sånn ut!!!!! :)
    Toveklem.)

    SvarSlett
  9. Fastelavensboller er jo så godt!! Dine så virkelig gode ut:) Her i huset har vi kjøpt inn både vaniljekrem og fløte for å bake en runde til nå til helgen;)) Ønsker den en fortsatt god dag:) Klem

    SvarSlett